Dwa uniwersalne okręty desantowe-doki US Navy wysłane na Morze Czerwone w celu odstraszenia sprzymierzonych z Iranem rebeliantów Huti zostały skierowane na Morze Śródziemne. Towarzyszą temu kontrowersje wokół niedużego zaangażowania państw w misję pk. "Prosperity Guardian".
„El Nino”, największa od 120 lat susza i ekstremalne temperatury dochodzące w październiku i listopadzie do ponad 40 st. C, najwyższe od 20 lat, niszczą od wielu tygodni wszystkie formy życia w wodach i na lądzie Amazonii.
Niemieckie przedsiębiorstwo logistyczne Hapag-Lloyd uzyskało zgodę chilijskiego organu antymonopolowego na zakup pełnych udziałów w spółkach SAAM Ports i SAAM Logistics. W wyniku tej transakcji niemiecki gigant przejął 10 terminali kontenerowych znajdujących się w obu Amerykach.
W ramach programu zawartego w ustawie National Defense Authorization Act (NDAA) flota USA otrzyma 10 nowych okrętów. W dokumencie zawarto wersję ustawy o autoryzacji obrony narodowej na rok fiskalny 2024, zwiększając wydatki Departamentu Obrony do 886 miliardów dolarów.
Takiego punktu w scenariuszu wspólnych ćwiczeń sił zbrojnych Filipin i USA planiści raczej nie przewidywali. Zapowiadane efektowne zatopienie byłego okrętu zaopatrzeniowego musiało zostać przesunięte w związku z tym, że jednostka-cel została w wyniku warunków pogodowych zepchnięta i samoczynnie trafiła na mieliznę w pobliżu wyspy Batan.
Oddziały US Marine Corp i jego filipińskiego odpowiednika będą współpracować w celu zatopienia wycofanego z eksploatacji zbiornikowca Filipińskiej Marynarki Wojennej (PN) u wybrzeży Zambales, co będzie jednym z najważniejszych wydarzeń tegorocznych działań wspierających lotnictwo morskie (MASA), które odbędą się w dniach od 6 do 21 lipca.
Amerykański potentat zbrojeniowy Huntington Ingalls Industries (HII) ogłosił 31 marca br. , że jej oddział Ingalls Shipbuilding otrzymał fundusze na o wartości 1,3 mld dolarów do wcześniej przyznanego kontraktu od US Navy, związanego z zamówieniem na projekt wykonawczy i budowę okrętu desantowego-doku LPD 32 typu San Antonio, w konfiguracji LPD Flight II. Cały kontrakt wynosi 1,54 mld dolarów.
Ameryka Południowa to ważny kontynent z punktu widzenia międzynarodowej wymiany handlowej i transportu morskiego. W regionie mieszka około 430 mln ludzi, co zapewnia duże zaplecze rynkowe i spore dalsze możliwości rozwoju gospodarczego tego kontynentu i jego społeczności. Obecnie jest to region przede wszystkim eksportu wielu surowców naturalnych, ale także produktów rolnych i spożywczych. Import to z kolei przede wszystkim dobra konsumpcyjne, ale również często ładunki inwestycyjne.
Chilijski operator portowy San Antonio Terminal Internacional (STI) uzgodnił nowy plan inwestycyjny z Portem w San Antonio, który przedłuży koncesję na kolejne pięć lat.
W ostatnią sobotę, 4 kwietnia, pasażerowie z wycieczkowca Coral Princess zaczęli schodzić na ląd. Wcześniej, jednostce odmówiono wielokrotnie wstępu do portów, gdy na jej pokładzie potwierdzono kilkanaście zakażeń koronawirusem.
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"